Wat ontwerpen wij?
Bij ons is het uiteraard mogelijk om de mooiste en meest pakkende ontwerpen te laten maken. Wij ontwerpen verschillende soorten: HTML5, GIF en JPG. Wij zullen hieronder per type uitleggen wat de voor- en nadelen zijn.
JPG banner
Een .JPG bestandstype is niets anders dan een plaatje. Uiteraard een plaatje dat precies ontworpen is, naar uw bedrijfshuisstijl met gewenste uitingen. Qua ontwerp zal een .JPG niet slechter zijn dan de HTML5 en GIF uitvoeringen.
Voordelen: Qua ontwerp is precies te realiseren wat u wenst. U bedrijf zal even mooi ogen op een JPG als op een GIF of HTML5 banner. De prijs is lager dan de andere twee formaten omdat het hier om een stilstaand plaatje gaat zonder bewegende beelden. Daarnaast is het toegestaan .jpg afbeeldingen te gebruiken op sociale media.
Nadelen: Omdat een .JPG een stilstaande afbeelding is, zal de hoeveelheid informatie beperkt zijn. Daarnaast is het niet mogelijk om de aandacht te trekken van bezoekers door een afbeelding in beeld te laten komen of door een knop te laten knipperen.
GIF banner
Bij dit bestandsformaat is het mogelijk om verschillende beelden na elkaar te laten zien. Zo kunnen verschillende producten na elkaar te zien zijn, met vervolgens een tekst en knop om de mensen op de banner te laten drukken.
Voordelen: Meerdere beelden zijn na elkaar te zien, trekt goed de aandacht van bezoekers, is lager in prijs omdat deze .gif banners losse afbeeldingen na elkaar zijn (en niet een filmpje).
Nadelen: Omdat verschillende afbeeldingen na elkaar te zien zijn is er geen vloeiende verloop. Een beeld zal elke x-aantal seconde wisselen met het volgende beeld, zonder dat dit een vloeibaar verloop kan zijn.
HTML5 banner
Deze type is sinds 2017 door Google als standaard bestempeld. Deze banners hebben prachtige animatie mogelijkheden, pakken zeer goed de aandacht van bezoekers en zijn klaar voor de toekomst. Bij HTML5 is het een soort filmpje die afgespeeld wordt. Afbeeldingen glijden soepel in beeld, waarna teksten kort na elkaar zichtbaar worden. Een CTA-knop die na een aantal seconde nog vloeiend van kleur verloopt of het beeld uit vliegt. Dat is allemaal mogelijk bij HTML5.
Voordelen: Vloeiende animaties, mogelijkheid tot veel tekst, trekt goed de aandacht van bezoekers, geeft uw bedrijf een professionele uitstraling, omdat de beelden soepel afspelen.
Nadelen: Omdat bij een HTML5 banner de animaties afspelen als een soort filmpje, kost dit ons meer tijd om te realiseren. Toch zal de hogere prijs zich terugbetalen door de kwaliteit en hogere klik-ratio, vanwege de professionele uitstraling.
Adwords bannerset
De eerste stap bij het online reclame maken is in de meeste gevallen het aanmelden bij een publisher. Een publisher is een bedrijf dat de banners voor u uit zal zetten binnen het netwerk van dat bedrijf. Het bedrijf dat het grootste display netwerk heeft is Google. Google Adwords is daarmee ook direct de marktleider op het gebied van online reclame maken. Door een bannerset te laten ontwerpen voor een Adwords campgane, dan weet u zeker dat u hiermee goed aan de slag kunt gaan.
Elke publisher heeft eigen specificaties waaraan de banners moeten voldoen. Denk hierbij aan de duur, maximale bestandsgroot en het aantal keren dat de banner mag herhalen tot deze tot stilstaand is gekomen. Wij zullen er bij elke opdracht voor zorgen dat de banners aansluiten op het display netwerk waar u gebruik van maakt.